Monday, 21 July 2008

Ape yang aku buat, tau2 je dah monday??

It's sunday night already and annoyingly undescribable how time flies - hence the title of this post. I have to say these two days were quite productive ones for me. Let's recap...

Saturday

Balik dr tempat kak ina (slept at her place the night before) awal pagi. Takkan tak mandi terus ke lab?? So I head back to my college, mandi2, makan mee yg kak ina pack kan (yes, she's that nice) and tidur balik. Ahaks! Penat yer kawan2..Almost 12pm keluar balik ke lab. Buat labwork smpai tak tahan lapar baru keluar ke city centre untuk cari makanan. Around 4.30pm. Oleh kerana kemeriahan hari sabtu di city centre, maka my initial intention to only grab something to EAT end up with me grabbing so many other things that has nothing to do with filling up to my previous hunger.

Masuk NEXT kerana ade sale besar-besaran. Memang besar kerana keluar dari kedai pun dengan plastic beg yang besar! Tetibe kerisauan di lab hilang seketika...LOL My instinct says I have to check out other shops. Oh, tinggal 15 minit je lagi before 5pm. Lari ke grand arcade n berjaya mmbeli 4 handbags..Wehee..Mmg gilos la jehan! Sorry ye kaks suw, jgn jeles ;D Tapi I felt good sebab akhirnya dapat beli untuk orang. Cukup2lah for myself (cewah). Let's see.....

Bile kedai tutup, I had no other options than to go back to the lab. Continue sket then balik bilik...Seriusly tak ingat jam berapa balik!! Try nk recall ni, I just can't! Malam tu tak tau buat ape...serius tak ingat...

Sunday

Woke up at 7. Malas giler nk bangun. Tolonggg la...sunday okk...Gagahkn diri and mandi2, breakfast, kemas barang and terus ke lab. I loike...harini mcm bersemangat la plak bile smpai lab. The plan is not to do any huge amount of labwork. Tapi untuk continue writing. Ha....part ni lagi challenging. Sebab everytime menulis mesti rasa mcm tak achieve banyak...Banyak lagi kene cover ni. Panick attackk! Hmm..constant reminder from Mr. Asraf, be calm, tapi efisyen!

Ok, I dont want to start with the oh-so-dull-writing-part of my current life. Cite yg happy2 jer. So just like yesterday I had to go out for lunch la kann. Wanted to go to McD. Tapi stop tie rack dulu. Hehe Bile keluar, on the way to McD terjumpe Nabil with his mum and younger sis. Comel sgt. They just arrived from the states yesterday. Borak2 jap then I pegi bejalan lagi, ingt nk masuk NEXT again (hehe) Tapi terserempak dgn Nabil again! Hish..ape cite. He was waiting for his mum n sis who went into Marks n Spencer. So we chatted again. Orang nk masuk NEXT nih, tapi kenela temankn die jugak. Plus he offered some raspberries and chocolate. That reminds me that I was hungry. So makan2 kat luar M&S itu.

Tetibe ada macik ni tap my shoulder from behind. Kak Zetty rupenyer..Apparently she texted me, tapi macik manela pegang phone time shoping. Hehe She bought doughnuts from harrods, so we decided to lepak mane2 cafe to minum n makan. Saved me from exploring new things to buy. Good..good. Update each other and gosip2. Comel donut ini. And gempak gitu!
I lurrrve sweet things, tp this one was way too much, babe. Thanks anyway. Lame rasanya tak jumpe you. Anywayy..I headed back to the lab, continue some work and gerak at 9pm. Singgah tmpat kak ina to pass her part of the doughnut and had my dinner there Semoga Kak Ina dimurahkan rezeki Hikhik I terpk nk balik bilik panaskn nasi n goreng telur je. Ahaks. Kalau i dah improve my cooking skill. I akan do the same ok kawan2. Then balik bilik n now ngantuk giler..Will sleep now. Feels good to be able to write something here. De-stressing...Takes only a few minutes anyway..

Owkayz..praying for a better week ahead. Nite2. Salam peeps ;)

1 comment:

Unknown said...

wahhh..sgt menjeles ok!!
i cant find any!
haks..
bgs2 produktif..
chaiyok2!!
dah isnin kan..byknyer keje nk kna buat